Institutt for geografi

Nyhetsarkiv for Institutt for geografi

Ved Institutt for geografi er det ledig følgende stillinger som undervisningsassistenter for mastergradsstudenter høsten 2016.
Stipendiat i naturgeografi, Benjamin Aubrey Robson, er nominert til SV-fakultetets publikasjonspris for “Automated classification of debris-covered glaciers combining optical, SAR and topographic data in an object-based environment”.
14 studentar på masterprogrammet i geografi og Development Geography har levert masteroppgåvene sine innan fristen i vår. Som del av avsluttande mastereksamen presenterer dei oppgåvene sine i juni.
Håvard Haarstad og Tarje Wanvik har fått akseptert en artikkel i Progress in Human Geography, et av de øverst rangerte tidsskriftene i geografifaget.
Stavanger viste seg fra sin aller beste side da 25 studenter og tre veiledere fra institutt for geografi fra Universitetet i Bergen besøkte byen på feltkurs i mai. Med strålende sol og kvikksølvet boblende rundt 26 grader var det liten grunn til å sitte inne - skulle man trodd.