Institutt for geografi

Nyhetsarkiv for Institutt for geografi

Universitetet i Bergen har hatt et langvarig samarbeid med Tribhuvan universitetet i Kathmandu og den 16. september ble en fornyelse av en Memorandum of Understanding (MoU) signert.
Shanghai er verdens største by. Når man ankommer Shanghai er det lett å tilsvarende føle seg som verdens minste menneske.
"Skapte virkeligheter" av Tor Halfdan Aase og Erik Fossåskaret er ute i ny utgave. Boka tar for seg produksjon og tolkning av kvalitative data.
Feltundervisning er ein viktig del av undervisninga i geografi. Studentane på GEO112 Vegetasjon, klima og marin geografi var i starten på september på feltkurs på Stord.
Nasser Karami ved Institutt for geografi er UiBs første Scholar at Risk. Nå har kona og sønnen kommet seg ut av Iran – og naturgeografen kan snakke om sine erfaringer med å være forsker under prestestyret.