Institutt for geografi

Nyhetsarkiv for Institutt for geografi

På en 11-dagers reise fra vest til øst gjennomfører studentene mastergradsfeltkurset i naturgeografi under kyndig veiledning av Svein Olaf Dahl og Atle Nesje.
Masterstudentane på geografi hadde innleveringsfrist 15. mai. 18 leverte masteroppgåver, og mellom 2. og 19. juni har dei presentert og forsvart oppgåvene sine i avsluttande mastereksamen.
Arild Holt-Jensen og Ståle Dyrvik er redaktører for boka "Likeverd - Grunnlaget for demokrati". Boka lanseres 18. juni i Oslo.
Det manglet ikke på advarsler fra vennligsinnete kanadiere fra vestkysten da jeg fortalte dem at jeg skulle tilbringe de neste ukene i Alberta, og advarslene gikk over i hoderysting da jeg sa jeg skulle til Fort McMurray – boomtown og oljesandhovedstad, etablert i sin tid i betryggende avstand til de planlagte åpne gruvene til Syncrude og Suncor, det moderne Canadas hjørnesteinsbedrifter. Det går... Les mer