Det humanistiske fakultet
valg 2024

Valg av midlertidig vitenskapelig ansatte og studenter til fakultetsstyret og instituttrådene

I tråd med valgreglementet skal det hvert år velges representanter for midlertidig ansatte i forsker- og undervisningstilling (gruppe B) og studenter (gruppe D) til fakultetsstyre og instituttråd. Kandidatene blir valgt for perioden 01.08.24–31.07.25.

Valg av representanter fra gruppe B

• Forslagsfrist: fredag 19. april 2024, kl. 12:00.
  • Valgperiode: 04.-07. juni 2024.

Ansvar for valg av representanter fra gruppe D er delegert til henholdsvis Humanistisk studentutvalg (HSU) og instituttenes studentorganer.

Medlemmer som skal velges

Medlemmer til fakultetsstyret

Til fakultetsstyret skal det velges:

• Gruppe B: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant samtlige av fakultetets midlertidig ansatte i forsker- og undervisningsstilling.

Medlemmer til instituttrådet ved AHKR

Til instituttrådet ved AHKR skal det velges:

• Gruppe B: Ett medlem og minst to varamedlemmer av og blant instituttets midlertidig ansatte i forsker- og undervisningsstilling
  • Gruppe D: To medlemmer og minst to varamedlemmer fra studentene.

Medlemmer til instituttrådet ved IF

Til instituttrådet ved IF skal det velges:

Medlemmer til instituttrådet ved LLE

Til instituttrådet ved LLE skal det velges:

Medlemmer til instituttrådet ved FOF

Til instituttrådet ved FOF skal det velges:

Hvordan fremme forslag

Hvordan fremme forslag til medlemmer fra gruppe B til fakultetsstyret og instituttrådene:

• Du må tilhøre gruppe B for å kunne nominere kandidater. Nominasjon av kandidater til instituttrådene må være knyttet til det respektive instituttet.
  • Forslaget må være skriftlig, og en kan ikke foreslå seg selv.
  • Det må være underskrevet av minst samme antall forslagstillere som det antall kandidater forslaget inneholder.
  • Forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett.
  • Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
  • De foreslåtte kandidatene må være valgbare (ha stemmerett).
  • Forslaget må ha kommet inn senest 19. april 2024 kl. 12.