Institutt for informasjons- og medievitenskap
Arrangement

Vi markerer professor Martin Eides 67-årsdag

Martin Eide fyller 67 år - vi markerer!

Illustrasjonsbilde
@ninjason via Unsplash

Etter mer enn 35 års virke som underviser, forsker og formidler av kunnskap om journalistikkens historie og samfunnsrolle, pressens aktører og makt, har Martin bestemt seg for å pensjonere seg. Men sine mange bøker og artikler om norsk presse, for eksempel VGs historie, den norske redaktørrollen, og Dagbladets digitale skifte, har Martin satt dype spor etter seg i fagfeltet. Og hans lærebøker om journalistikk har vært lest av alle norske journalistikkstudenter de siste tre tiårene.

Mandag 5. juni vil instituttet invitere alle til en feiring av Martin! Etter ønske fra Martin vil det skje i form av et faglig seminar. Her vil vi belyse noen sider av Martins faglige innsats i en lang og begivenhetsrik karriere. Vi har invitert fire fremstående fagpersoner, som Martin har samarbeidet med og/eller vært inspirert av, til å kaste lys over jubilantens faglige innsats og betydning.

Program (tentativt)

I tillegg blir det hilsningstaler fra dekan, kolleger og venner. Og helt til slutt får Martin ordet for å oppsummere det hele!

Seminaret er åpent for alle!