Middelalderklyngen

Nyhetsarkiv for Middelalderklyngen

Landslova vart laga i Bergen, og i år feirar vi at det er 750 år sidan denne viktige lova for den tidlege statsdanninga i Noreg vart til. Jubileumskomiteen for Vestland presenterte i dag sitt program på historisk grunn i Håkonshallen, der lova til Magnus Lagabøte faktisk vart laga.
I 2024 feirer vi 750-årsjubileum for Magnus Lagabøtes landslov. Vi har spurt rettshistorikar Brage Thunestvedt Hatløy ved Det juridiske fakultet 10 spørsmål om Landslova.
I 2024 vert 750-årsjubileet for Magnus Lagabøtes landslov feira. Ved Universitetet i Bergen vil forskarar frå inn- og utland gje perspektiv på lova som endra Noreg.
Helen F. Leslie-Jacobsen har gjennomført sitt TMS-prosjekt – der har hun og teamet hennes undersøkt Magnus Lagabøtes Landslov, den første nasjonale lovsamlingen i Norge, og som ble brukt i 400 år.
Mellomalderens skriftkultur ved Halsnøy kloster blei hausten 2023 sett under lupa i eit tverrfagleg samarbeidsprosjekt.
I 2024 feires 750-årsjubileet for Magnus Lagabøtes landslov, og Landsloven er tema for årets foredragsrekke på Middelalderforum. Velkommen til Frille og Dyvekes vinkjeller for ny kunnskap og hyggelig lag!
I november møttes 15 ph.d.-kandidater fra ni forskjellige europeiske universitet til et internasjonalt og tverrfaglig seminar ved Universitetet i Bergen.
Eit storstilt samarbeid er no signert for å sørge for at vår fyrste landslov blir markert skikkeleg, då den fyller 750 år til neste år.
I Norden er titusenvis av blad fra middelalderbøker bevart. Et internasjonalt nettverk av forskere har vokst frem rundt materialene.
«Kunst og kultur i nordisk vikingtid og middelalder» er tema for denne høstens foredragsrekke. Velkommen til Frille og Dyvekes vinkjeller for ny kunnskap og hyggelig lag!
Postdoktor i norrøn filologi, Stefan Drechsler, har fått midler til et forskningsprosjekt som skal undersøke den best bevarte skriftsjangeren i middelalderens nord: lovene.
Masterstudentene i arkeologi tilbringer tre uker i felt på magiske Hjartøy ytterst i Øygarden. Her leter de etter spor etter menneskelig aktivitet, spor som kan gi oss ny kunnskap om de som levde før oss.
«Norge og verden i vikingtid og middelalder» er tema for Middelalderforums foredragsrekke denne våren. Velkommen til Frille og Dyvekes vinkjeller for ny kunnskap og hyggelig lag!
Velkommen til en rekke spennende foredrag i Frille og Dyvekes vinkjeller. I høst er temaet for foredragene «Kirkebyen Bergen i middelalderen».
Med selskapet Kulturminnekompetanse AS satsar Stian Suppersberger Hamre og Geir Atle Ersland på innovasjon med utgangspunkt i humanistisk forsking.
Mellomalderbyen Borgund var i fleire hundre år gløymt og gøymd under marka. Eit forskarteam ved UiB analyserer no funn ved staden og skal gjenskape livet i Borgundkaupangen. I denne dokumentaren kan du bli med på reisa.
St. Sunniva har prega norsk historie, litteratur og kunst frå mellomalderen av og til i dag. Ei nyutgjeven praktbok utforskar ulike sider av Sunnivafiguren.
Viti Middelaldermuseet har laget videodokumentar om Borgundkaupangen ved Ålesund. Gjennom fem episoder får vi smakebiter på hva vi vet i dag og hvordan ny forskning skal gi oss ny kunnskap. Som forvaltar av funnstedet Borgund - og partner i BorgundKaupangProsjektet (BKP) - bidrar Viti Middelaldermuseet i formidlingen av BKP. Viti har fått koronamidlar fra Møre og Romsdal fylke for å gjennomføre... Les mer

Sider