Hav

Nyhetsarkiv for Hav

Fire studenter er ansatt som veiledere i arbeidet for et mer bærekraftig universitet. Ingeborg Rønning gleder seg til å komme i gang.
Norges forskningsråd har tildelt én million kroner til etableringen av Norway-EU Science Diplomacy Network for å fremme vitenskapsdiplomatisk arbeid mellom Norge og EU. Dette er første gang SDG Bergen er partner i et prosjekt støttet av Forskningsrådet.
Universitetet i Bergen er den første institusjonen i Norge og det første universitetet i verden som slutter seg til EU-kommisjonens globale koalisjon United for Biodiversity.
Kan investeringer i kystkultur og beskyttelse og vedlikehold av marine økosystemer bidra til å stimulere den blå økonomien etter koronapandemien? Dette og flere spørsmål ble diskutert i en egen parallellsesjon på Bærekraftskonferansen i Bergen i februar 2021 (SDG Conference Bergen).