Hav

Nyhetsarkiv for Hav

Universitetet i Bergen er med på fire prosjekter som mottar støtte fra Worldwide Universities Network sitt Research Development Fund, som fokuserer på globale samfunnsutfordringer knyttet til bærekraftsmålene og 2030-agendaen.
Havforskere ved Universitetet i Bergen er glade for den nye rapporten for omstilling til en bærekraftig havøkonomi som ble lagt frem i dag. Statsminister Erna Solberg tok initiativ til rapporten og mener at Norge gir 100 prosent for havet. Men gjør rapporten det?
Onsdag 2. desember lanserte statsminister Erna Solberg sitt havpanel sin verdsomspennande handlingsplan for korleis vi i framtida skal sikre berekraftige og sunne hav.
På arrangementet Diplomacy 2.0 presenterte Joanna Siekiera fra Universitetet I Bergen sine tanker rundt hvordan vanndiplomati inngår som en del av vitenskapsdiplomati.