Det psykologiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det psykologiske fakultet

I januar tilbyr Pandemisenteret et to ukers kurs for studenter om læring fra covid 19-pandemien. Kurset bygger på fjorårets digitale modul og er åpen for alle studenter på master og PhD-nivå.
"Håndbok i børns sorg" er skrevet for å hjelpe og forstå de utfordringer et kriserammet barn står i, konsekvenser for barnet og hvordan man kan bidra til å hjelpe. Boken er skrevet av Atle Dyregrov og Martin Lytje og er utgitt på Dafolo forlag, Fredrikshavn.
To celebrate the World’s Mental Health day (10th October) the students at the International semester would like to take the opportunity to raise awareness about an under-discussed topic. They want to share some thoughts about maternal suicide in a culturally diverse perspective.
Psykologspesialist og menneskerettighetsforkjemper Heidi Wittrup Djup har bistått Senteret med å utvikle et nytt etter- og videreutdanningsemne. Emnet "Menneskerettigheter i helse- og sosialfaglig arbeid" er et samarbeid mellom Juridisk fakultet og Senter for krisepsykologi.