Institutt for klinisk odontologi

Nyhetsarkiv for Institutt for klinisk odontologi

Fredag 18. desember disputerte Siddharth Vivek Shanbhag for PhD-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen “Xeno-free 3D culture of mesenchymal stromal cells for bone tissue engineering”. Disputasen ble gjennomført digitalt, og opponentene befant seg fysisk i hhv Danmark og Finland. Tilhørerne logget seg på via link og fulgte disputasen via egen skjerm.
Mandag 14. desember disputerte Lutango Simangwa for PhD-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen “Oral diseases and problems, and oral impacts on daily performances among adolescents living in Maasai populated areas in Tanzania”.
Tirsdag 8. desember disputerte Fredag 27. november disputerte Espen Helgeland for PhD-graden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen “Tricalcium silicate cements: invitro comparative studies of mechanical and biological characteristics of relevance to regenerative endodontics” . Disputasen ble gjennomført digitalt, og opponentene befant seg fysisk i hhv Storbritania og Oslo. Tilhørerne logget... Les mer