Institutt for klinisk odontologi

Nyhetsarkiv for Institutt for klinisk odontologi

Er det en utsending fra stjerneskipet Enterprise? Eller en slektning av R2D2? Nei, det er den nye vakseroboten LionsBot som Coor nå tester ut på "Odontologen".
Fredag 7. mai disputerte Magnus Holmøy Bratteberg med avhandlingen «Traumatic dental injuries: Prevalence, severity and risk factors along the life course - a study among 16-year-old pupils in Hordaland, Western Norway». Disputasen foregikk digitalt, og opponentene befant seg fysisk i hhv Oslo og Göteborg. Tilhørerne logget seg på via link og fulgte disputasen via egen skjerm.
5. mai ble i 2009 introdusert av Verdens helseorganisasjon (WHO) som Verdens håndhygienedag. I en fortsatt pågående koronapandemi er håndhygiene fortsatt et brennhett og svært viktig tema.