Klinisk institutt 2

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 2

Farmasøytisk fagutvalg (FFU) inviterer til paneldebatt om helsetjenester i apotek på Det Akademiske Kvarter, tirsdag 11. februar kl. 18-20.
Emmet Mc Cormack ble i desember 2013 ansatt som profssor i galenisk farmasi ved Senter for farmasi med arbeidssted Klinisk institutt 2.
Forsker Oddrun Anita Gudbrandsen og PhD-kandidat Linn Anja Vikøren ved Det medisinsk-odontologiske fakultet ved Universitetet i Bergen søker deltakere til en studie på helseeffekter av inntak av proteiner fra fisk og kjøtt. Både voksne og barn med overvekt eller fedme er ønsket.
Senter for farmasi-alumna Irene Skaar disputerte 19. desember 2013 med avhandlinga “Identification of new anthocyanins and secondary anthocyanidin structures and their impact on anthocyanin properties”.