Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Bachelor- og masterseremonien 2018

Kandidater feiret i fullsatt universitetsaula

Bachelor- og Masterseremonien 2018 ble gjennomført i Universitetsaulaen mandag 11. juni 2018. Aldri har så mange kandidater fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet blitt deltatt på denne årlige feiringen.

Neste
Alle kandidatene som deltok på Bachelorseremonien 2018 på scenen i Universitetsaulaen.
1/3
Alle kandidatene som deltok på Masterseremonien 2018 på scenen i Universitetsaulaen.
2/3
To blide studenter i muséhagen med sine diplomer
3/3

Fullsatt universitetsaula under Bachelorseremonien

Hele 124 studenter og rundt 200 gjester møtte opp for å markere avslutningen på bachelorstudiene for årets kandidater. Dermed var universitetsaulaen for første gang fullsatt under Bachelorseremonien for studenter fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet.

Det var tidligere student Ingeborg Marie Endresen som var årets hovedtaler. Hun fortalte både om sine erfaringer fra studiene og om hvordan hun har fått bruk for sin utdanning i informasjonsvitenskap i arbeidslivet. Hun jobber nå som leder for Forretningsdrift IT i BKK.

Kandidat i sammenliknende politikk, Oda Bjerkan, var studenttaler under Bachelorseremonien. Bjerkan har blant annet vært leder for Studentersamfunnet under studietiden ved UiB, og hun ba medstudentene være stolte over og vedkjenne seg behovet for samfunnsfagene i verden.

Masterseremonien

Masterseremonien for kandidater fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet ble dette året arrangert for tredje gang. 74 kandidater og rundt 130 gjester deltok på den høytidelige feiringen i aulaen.

Alumn Silja Bruvold har tatt bachelorgrad i utviklingsstudier med fordypning i sosialantropologi og mastergrad i region- og regionalisering med fordypning i økonomisk geografi. I dag jobber hun som manager for konsulentbyrået Inventura og hun var årets hovedtaler under Masterseremonien.

Årets studenttaler var kandidat i sosialantropologi, Marte Knudsen. Hun har dette året levert masteroppgaven sin om Bernie Sanders-tilhengere under den amerikanske valgkampen.