Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Bekreftelse på studier ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Dersom du behøver en bekreftelse på at du studerer ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet så kan du bestille det gjennom StudentWeb eller på et eget skjema.

Ulike typer bekreftelser

• Generell studiebekreftelse med digital signatur gjennom StudentWeb:

Den generelle studiebekreftelsen stadfester om du har aktiv utdanningsplan ved UiB (dvs. om du er semesterregistrert), hvilket studieprogram du går på, tidspunkt for påbegynnelse av studiene og planlagt dato for ferdigstillelse av grad. Denne bekreftelsen kan bestilles gjennom StudentWeb under "mer" og "bestilling" i menyen. Innen 10 minutter skal bekreftelsen være tilgjengelig under "dokumenter".

Du kan hente ut karakterutskrift i Vitnemålsportalen.

• Bekreftelse på fullført grad:

Hvis du har fullført en grad kan du bestille vitnemål på våre nettsider.

• Annet:

Hvis du trenger en bekreftelse på hvilke emner du er vurderingsmeldt til eller en bekreftelse på hva slags læringsmidler som brukes på ulike kurs eller programmer, så kan du bruke dette alternativet. Spesifiser hva du ønsker bekreftelse på i fritekst-feltet.

Du finner skjema for bestilling av bekreftelse på studieforhold her:

Saksbehandling

Saksbehandlingstiden for en generell bekreftelse med digital signatur gjennom StudentWeb, er ca. 10 minutter.

Saksbehandlingstiden for bekreftelse på studieforhold sendt gjennom skjemaet vedlagt er ca én uke. Bekreftelsen blir sendt til adressen/e-posten du har oppgitt på skjemaet.