Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Vitnemålsseremonien 2015

Rekordmange kandidater på Vitnemålsseremonien 2015

Fredag 11. september 2015 inviterte Det samfunnsvitenskapelige fakultet til vitnemålsseremoni for kandidater som har fullført bachelorgraden. Aldri har så mange kandidater og gjester deltatt på denne høytidelige seremonien.

Neste
Alle kandidatene og visedekanen samlet utenfor SV-fakultetet
1/6
Fire trompetister spiller foran et fullsatt auditorium
2/6
Fornøyde kandidater i Egget som venter på at seremonien skal begynne
3/6
Kandidatene står på podiet og tar imot vitnemålet fra dekan og instituttleder en etter en.
4/6
Ti kandidater har mottatt sine vitnemål og mottar applaus foran i auditoriet.
5/6
Fornøyde kandidater i Egget som venter på at seremonien skal begynne
6/6

Rekordmange gjester og kandidater

Det samfunnsvitenskapelige fakultetet arrangerer i september hvert år vitnemålsseremoni for kandidater som har fullført bachelorgraden. I år ble seremonien arrangert for åttende gang.

Vitnemålsseremonien skulle opprinnelig finne sted i Stort auditorium, men med svært mange påmeldte måtte seremonien flyttes. Over 260 kandidater og gjester fant veien til Egget i Studentsenteret denne fredagen.

Høytidelig stemning

Bergen Trompetensemble fra Griegakademiet startet seremonien med staselige March for the Ark, og satte slik stemningen for ettermiddagen.

Under seremonien talte visedekan Knut Hidle, alumn Lars-Henrik Paarup Michelsen og kandidat Oda Krogh Læret til kandidatene. Talene innehold både gode råd for veien videre, og nyttig perspektiver på hva en samfunnsviter er og kan bidra med i samfunnet.  Hele 104 stolte kandidater fikk så utdelt sine vitnemål av visedekanen ved fakultetet og instituttleder.

Etter seremonien var det mottakelse med kaker, forfriskninger og underholdning i Vrimle i SV-bygget. Det ble en høystemt avslutning på en flott ettermiddag.