Institutt for geografi

Nyhetsarkiv for Institutt for geografi

Institutt for geografi har lang tradisjon med å senda studentar på feltkurs til Eidfjord for å studere landformdannande prosessar. Men ikkje kvart år blir feltkurset oppsummert i film.
We are deeply sad to announce the loss of Madhab Prasad Bhusal, who took his M.Phil. degree at Department of Geography from 2005-2007.
Å bu i byen er godt for miljøet, seier samfunnsgeograf Håvard Haarstad. Han meiner timinuttersbyen er løysinga.
Er du lei lesesalene, regntunge dager i Bergen og storbyens tjas og mas? Da bør du gjøre som Mathias og Erlend, ta deg noen uker på Svalbard og UNIS (Universitetssenteret på Svalbard).
GEO292 Regionalgeografisk feltkurs er denne uken i Årdal. Arnt Fløysand, Tor Halfdan Aase og Inger E. Måren har sammen med 18 studenter omgjort Klingenberg hotell på Årdalstangen til deres arbeidsbase.