Institutt for politikk og forvaltning

Nyhetsarkiv for Institutt for politikk og forvaltning

Høsten 2023 er det oppstart av vårt nye engelskspråklige masterprogram "Politics and Governance of Global Challenges"
Verden har vært gjennom en koronaepidemi. Russland har invadert Ukraina i en krig som har drept titusenvis av soldater og sivile. Europa er blitt kastet ut i en energikrise med skyhøye priser på strøm og gass. Har omveltningene etter 2019 gjort noe med norske holdninger til vindkraft?
Senter for klima og energiomstilling (CET) ser etter en vitenskapelig assistent i en fulltidsstilling for ett år. Søknadfrist 5. mars!
Institutt for politikk og forvaltning organiserer et PhD-emne 15.-21. juni 2023.
Sveinung Arnesen, Anne Lise Fimreite og Jacob Aars er blant forfatterne av håndboken “Hvordan gjennomføre borgerpanel” som ble publisert november 2022. Rådene i boken er basert på tre borgerpaneler som forfatterne har vært med på å gjennomføre, henholdsvis i 2018, 2021 og 2022.