Det psykologiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det psykologiske fakultet

Forskere tilknyttet Forskningssenter for søvn, arbeid og helse er nylig rangert som mestpubliserende på skiftarbeid i ny oversiktsartikkel.
Ledelsen ved Center for the Science of Learning and Technology (SLATE) ved Det psykologiske fakultet, UiB, mottar årets arbeidsmiljøpris for sitt engasjement knyttet til arbeidsmiljø og arbeidet med å fremme et mangfoldig og inkluderende arbeidsliv.
Gravide som brukte briller som blokkerte ut det blå lyset tre timer før leggetid, hadde høyere nivåer av melatonin. – Hormonet er blant annet viktig for hjernens utvikling, sier UiB-forsker Randi Liset.
SPILLFORSK har publisert en artikkel som ser på tapsgrenser i sammenheng med spillerenen sin inntekt.
Josefin Sveen deltar på prosjektet "Pandemier och deras effekter på samhälle och folkhälsa"
Erik Edwin Nordström har publisert en artikkel i European Journal of Psychotraumatology. Artikkelen omhandler de langsiktige konsekvensene for etterlatte etter terrorhandlinger
Bjarne Hansen og Gerd Kvale får den prestisjetunge innovasjonsprisen til Forskingsrådet.