Institutt for informatikk

Nyhetsarkiv for Institutt for informatikk

Norsk forskning og utdanning knyttet til kunstig intelligens, maskinlæring og robotikk får et løft når norske institusjoner danner konsortiumet NORA. Samarbeidet skal også stimulere til flere oppstartsselskaper innenfor et felt i rivende utvikling.
Eivind Valen mener vi lever i en gullalder for molekylærbiologi. Som medlem i Akademiet for yngre forskere vil han jobbe for kontinuitet og rekruttering.
I helgen for en uke siden ble programmeringskonkurransen NCPC avholdt, og da var UiB var som vanlig et av vertslokalene. Vizrt var hovedsponsor av arrangementet her ved UiB og selskapet deltok med ett eget lag.
Han har en forkjærlighet for tavleundervisning og bruker banale visuelle virkemidler for å få studentene til å forstå. Morten Førre er kåret til årets underviser ved MatNat-fakultetet for 2018.
Bioinformatikk er nøkkelen til å forstå sammenhengen mellom gener og sykdommer. Mer presis personlig tilpasset medisinsk behandling vil prege medisinsk behandling de neste årene og forskningsmiljøet i Bergen har store ambisjoner.