Klinisk institutt 2

Nyhetsarkiv for Klinisk institutt 2

Farmasøyt Sofia Frost Widnes har gjennom sitt doktorgradsarbeid undersøkt behovet for og vurdering av legemiddelinformasjon under graviditet, både blant dei gravide sjølv og legane deira. Fredag 25. oktober 2013 disputerte ho med avhandlinga «Drug information in pregnancy - attitudes and needs among pregnant women and physicians».
Forskerskolen i klinisk medisin sitt arrangement «Forskningspresentasjoner fra 2013» går av stabelen 20.-24. januar 2014, og alle forskningsinteresserte er hjertelig velkomne! Hovedformålet med arrangementet er å synliggjøre nye og spennende forskningsresultater som forskere med tilknytning til Klinisk institutt 1 og 2 har presentert i løpet av året 2013.
Farmasøytisk Fagutvalg og MOFA i samarbeid med Bergen Internasjonale Filmfestival (BIFF) inviterer til førpremiere på dokumentaren “Fire in the Blood” tirsdag 15.10.13 kl.18.00 i Auditorium 1 på Bygget for Biologiske Basalfag (BBB).