Home
UiB Service Development

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Workshop

FULLTEGNET: Pop-up verksted 29. september:  Utforsk dine digitale arbeidsvaner og samarbeid

Vil du få mer ut av de digitale verktøyene du allerede bruker – og samtidig styrke samarbeidet med kollegaer? 

Illustrasjon av en flyt og snarveier
Photo:
UiB

Main content

NB: Dette verkstedet er fulltegnet.

Denne høsten inviterer UiB Tjenesteutvikling til to pop-up verksteder om digitale arbeidsvaner og samarbeid for teknisk-administrativt ansatte ved Universitetet i Bergen.
I verkstedene får du inspirasjon, konkrete tips og mulighet til å teste ut løsninger som ligger i Microsoft 365-pakken som kan gjøre arbeidshverdagen enklere for deg og sammen med dine kollegaer.

Praktisk info:

  • Du kan melde deg på et eller begge verkstedene
  • Et verksted varer i 2 timer
  • Det er 20 plasser per kurs
  • Det er ikke behov for forberedelser i forkant av verkstedet
  • Ta med egen PC
  • Ta gjerne med en kollega
  • Møt opp i god tid!

Når:

  • 09:00 – 11:00 Dykk ned i verktøykassen og finn dine mikrogrep for bedre digitale arbeidsvaner
  • 12:30 – 14:30 Sammen i verktøykassen: Styrk samarbeidet med enkle digitale grep

Om verkstedene:

«DYKK NED I VERKTØYKASSEN OG FINN DINE MIKROGREP FOR BEDRE DIGITALE ARBEIDSVANER»

Hvordan kan du jobbe smartere med digitale verktøy du allerede har?
I dette verkstedet får du konkrete tips og eksempler på hvordan du kan bruke OneDrive, Teams, SharePoint, Outlook, To-Do og OneNote, og se hvordan små justeringer kan berike dine digital arbeidsvaner.

Målet er ikke bare å lære nye funksjoner, her får du utforske hva som faktisk kan gjøre din digitale arbeidshverdag enklere. Du får inspirasjon, nyttige snarveier og hjelp til å identifisere dine egne forbedringsområder. 

I verkstedet får du tid og rom til å prøve deg frem, stille spørsmål og finne ut hva som faktisk fungerer for deg. – med støtte fra erfarne kollegaer

«SAMMEN I VERKTØYKASSEN: STYRK SAMARBEIDET MED ENKLE DIGITALE GREP»

God digital samhandling handler om mer enn verktøy – det handler om å finne en arbeidsform som fungerer for deg og dine kolleger. 

Ta gjerne med kollegaer og få konkrete eksempler og tips til hvordan dere kan bruke Teams, Planner, Forms og samskrive i Office-pakken på en måte som gir flyt og oversikt. Dere får også hjelp til å reflektere over hva slags kommunikasjon som passer hvor – og hvordan dette kan bidra til bedre samarbeid.

I verkstedet får dere tid og rom til å prøve dere frem, stille spørsmål og finne ut hva som faktisk fungerer for dere – med støtte fra erfarne kollegaer.