Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
Leseplasser

Lesesaler ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Ved MN-fakultetet er det åpne lesesalplasser i Realfagbygget, Auditoriefløyen og Høyteknologisenteret. Lesesalene er felles for alle studenter som studerer ved fakultetet.

Leseplasser i Realfagbygget

Læringssenteret/Realfagsbiblioteket
Læringssenteret inneholder blant annet realfagsbiblioteket, lesesalplasser og små grupperom (3-6 personer). Se denne side for mer informasjon om læringssenteret og hvordan du kan booke et grupperom. Læringssenteret ligger ved hovedinngangen mot sør i u. et. Se denne siden for åpningstidene til læringssenteret.

Lesesal
Lesesalen i 1. et. er en stille lesesal og er åpen i åpningstidene til bygget (bachelorstudenter), mens masterstudenter har døgntilgang. Lesesalen har 74 leseplasser. Lesesalen ligger i nordsiden av realfagsbygget, ved siden av Integrerbar og kontoret til Realistutvalget. Du må reservere plass på forhånd , les hvordan du booker HER.

Gruppe- og seminarrom
Seminarrom 1-3 i 1. et. kan brukes når de er ledige i åpningstidene til bygget. Studenter kan også booke seminarrommene. Grupperom 1-6 i u. et. og glassburet i 2. et. kan også benyttes når det ikke er undervisning i rommene. Se denne siden for å sjekke når rommet er ledig.

Integrerbar
Studentbaren Integrerbar i 1. et. er åpen for alle. På dagtid og når baren ikke er åpen på kveldstid, så er det mulighet for å sitte og lese der. Se denne siden for åpningstidene til baren.

Kollokvieøyer
Kollokvieøyer finner du (ofte midt i bygget) i flere etasjer. Disse kan brukes innenfor byggets åpningstider.

Kantine og kafe
Det er også mulig å sitte i kantinen i 2. et. og kafeen i u. et. innenfor byggets åpningstider.

Åpningstider i Realfagbygget
Realfagbygget er åpent med kort og kode kl. 06.00-23.00 alle dager.

Leseplasser i Auditoriefløyen

I Auditoriefløyen er det to lesesaler med til sammen 185 leseplasser. I tillegg er det også kollokvieøyer i dette bygget.

Leseplassene på stille lesesal i auditoriefløyen må reserveres på forhånd, les hvordan du booker HER.

Åpningstider Auditoriefløyen
Auditoriefløyen er åpent med kort og kode kl. 06.00-23.00 alle dager.

Leseplasser på Høyteknologisenteret

Lesesalen på Høyteknologisenteret har 40 plasser. Denne er kun tilgjengelig for studenter knyttet til institutt for informatikk.
Det er også mulig å sitte i inngangspartiet på Høyteknologisenteret.

Leseplassene i NINA-arealet (både stillesal og diskjusjonsrom) er kun tilgjengelig for studenter knyttet til institutt for biovitenskap.

BIOINF-lesesalen (stille lesesal) må reserveres på forhånd, les hvordan du booker HER.

Åpningstider Høyteknologisenteret
Høyteknologisenteret er åpent med kort og kode kl. 06.00-23.00 alle dager..

Reglement for bruk av lesesaler

Reglement for lesesalene