Institutt for geovitenskap
Turspor

Bankmidler med sløyfe på til Turspor-prosjektet!

Prosjektmidler er bra. Med sløyfe, enda bedre, har trolig Sparebankstiftelsen tenkt i oversendelsen av 1,1 mill. kroner til et prosjekt som både skal få folk ut på tur og formidle fakta om geologi, vær og klima.

Turspor
Tildelingen fra Sparebankstiftelsen til Tursporprosjektet ble oversendt med rosa sløyfe. Tore Furevik, direktør for Bjerknessenteret og Kerim Nisancioglu beundrer gaven.
Gudrun Sylte

Pådriver for prosjektet, Kerim Nisancioglu, førsteamanuensis ved Institutt for geovitenskap og forskningsleder ved Bjerknessenteret, sier i intervju på Bjerknessenterets web-side at konseptet handler om å gjøre populærvitenskapelige forskningsartikler tilgjengelig gjennom mobil langs opplagte løyper ute i naturen.

Felles prosjekt

Forskere og studenter ved UiB, Bjerknessenteret, og skolelaben i Realfag har utviklet konseptet sammen.

Flott gave

Med de nye midlene fra Sparebankstiftelsen vil prosjektet nå kunne gå igang med å produsere flere turer med tilhørende materiale, iflg. Nisancioglu.

Les mer om Turspor-prosjektet på Bjerknessenterets websider her.