- E-postKari.Hagatun@uib.no
- Telefon+47 55 58 39 72
- BesøksadresseChristiesgt.134. etg.5020 Bergen
- PostadressePostboks 78075020 Bergen
- Utdanningssituasjonen til den nasjonale minoriteten Romer
- Utdanningpolitikk og språkpolitikk i minoritets- og majoritetsperspektiv
- Språkutvikling og spesialpedagogiske behov hos samiske barn
- Kvalitative metoder med vekt på etnografiske design
Master- og bachelorprogram i spesialpedagogikk
Lektorutdanningen
Vitenskapelig artikkel
- (2020). The Educational Situation for Roma Children in Norway: Silenced Narratives on Schooling and Future. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). 118-137.
- (2019). “They assume that I don’t really want education for my children”: Roma mothers’ experiences with the Norwegian educational system. Hungarian Educational Research Journal. 9-21.
- (2015). Hva betyr "kompetanse for mangfold" i utdanningssystemet. Et kritisk perspektiv på mangfolddiskursen. Norsk pedagogisk tidsskrift. 168-180.
Rapport
- (2022). Kartlegging av samhandling mellom skular og rettleiingsteneste i Vestland fylkeskommune. .
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
- (2021). Mellom avmakt og motstand - minoriteten romer sine erfaringer med barnevernet. 24 sider.
- (2019). The Educational Situation for Roma in Norway. 22 sider.
- (2014). "Vi klarer oss uansett - Det har vi gjort i fem hundre år": Perspektiver på utdanningssituasjonen til norske rombarn. 34 sider.
PhD-prosjekt: The Educational Situation for Roma Pupils in Norway: Silenced Narratives on Schooling and Future
SPEDAIMS (arbeidspakke 4): Språklig utvikling hos samiske barn
Kompetansefelt