Institutt for sammenliknende politikk
Disputas

Prøveforelesning og disputas: Troy Saghaug Broderstad

Troy Saghaug Broderstad disputerer 18.02.2022 for ph.d.-graden ved Universitetet i Bergen

Troy Saghaug Broderstad
Mari Helliesen

Avhandlingens tittel

"Democratic Reflections - To what extent do representatives mirror their constituents, and how does this affect the challenges of modern representative democracy"

Pressemelding

Prøveforelesning:

18.02.2022, 09.00 – 09.45

Sted: Auditorium B, Sydneshaugen skole og  Zoom webinar

Oppgitt tema: "Representation: the advantages and disadvantages of studying responsiveness and congruence"

Disputas:

18.02.2022, 10.15 -13:30

Sted: Auditorium B, Sydneshaugen skole og  Zoom webinar

Opponenter:

1. opponentAssociate Professor Nathalie Giger, Département de Science Politique et Relations Internationales, University of Geneva

2. opponent: Senior Research Fellow Pedro Magalhães, Instituto de Ciencias Sociais, Universidade de Lisboa

Tredje medlem av komiteen: Professor Per Selle, Department of Comparative Politics, University of Bergen

Leder av disputas: Professor, Leiv Marsteintredet, Department of Comparative Politics, University of Bergen

Møte med kandidaten etter disputasen

Det bli arrangert digital møterom direkte etter disputasen for å møte kandidaten. Her vil det være mulig å slå på kamera og mikrofon.

Hvordan delta i prøveforelesning og disputas

Velkommen til virtuell prøveforelesning og disputas! Klikk på lenkene over for å delta i prøveforelesningen og disputasen. Prøveforelesningen starter presis kl. 9.00 og disputasen kl. 10.15. Du kan når som helst forlate og komme inn igjen i møtet. Dersom du ikke har brukt Zoom tidligere anbefaler vi at du trykker på lenken i forkant for å laste ned programmet. Publikum kan kun observere og har ikke anledning til å slå på kamera. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio melder seg per epost til Jannicke Lervik <Jannicke.Lervik@uib.no> innen kl. 11.15, 18 februar. Andre spørsmål kan også sendes hit.

Avhandlingen er  tilgjengelig i Bora.

Siden møtet foregår digitalt er det alltid en fare for at nettet faller ut eller lignende. Derfor vil prøveforelesningen og disputasen bli tatt opp. Opptaket vil kun bli brukt dersom et eller flere komitémedlemmer mister forbindelsen. Så fort komitéen har godkjent prøveforelesning og disputas blir opptakene slettet.