Institutt for sammenliknende politikk
UTVEKSLING

SAMPOL mest populær blant utvekslingsstudentene

Sammenliknende politikk er det mest populære bachelorprogrammet ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet blant utvekslingsstudentene, viser søkertallene for utveksling i 2014. – Svært gledelige tall, for vi skal være et internasjonalt orientert forskningsinstitutt, sier instituttleder ved Institutt for sammenliknende politikk, Gunnar Grendstad.

Antall utenlandske søkere til bachelorprogrammer ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet 2014/13.

Fortsatt mest populært

I alt 39 studenter fra hele verden har søkt seg til sammenliknende politikk studieåret 2014. Sammenliknende politikk var også det mest populære bachelorprogrammet ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet  i 2013, da 49 utvekslingsstudenter søkte om å få studere et semester eller to ved Institutt for sammenliknende politikk. Tallene viser studentenes førstepreferanse.

- Et internasjonalt institutt

Instituttleder ved Institutt for sammenliknende politikk, Gunnar Grendstad, gleder seg over tallene.

- Vi ønsker oss mange internasjonale studenter. Institutt for sammenliknende politikk har alltid vært et internasjonalt orientert forskningsinstitutt, og det skal vi fortsatt være. Utvekslingsstudentene gir oss impulser fra det store utland og er ambassadører for SAMPOL når de reiser hjem igjen, sier Grendstad.