Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Gradsfeiring

Bachelorseremoniene ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet 2024

Bachelorseremoniene blir arrangert fredag 7. juni 2024 i Universitetsaulen. Dersom du fullfører og leverer bacheloroppgave din innen vårsemesteret 2024, er du hjertelig velkommen til årets seremoni!

Glade bachelorstudenter som er klar for seremoni
Thor Brødreskift

Om bachelorseremonien

Har du fullført eller kommer du til å fullføre en bachelorgrad høsten 2023 eller vårsemesteret 2024, er du hjertelig velkommen til årets gradsseremoni! Bachelorseremoniene for studenter ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet arrangeres fredag 7. juni 2024 i Universitetsaulen i Bergen.

Hver kandidat kan ta med seg én gjest. Resterende plasser for gjester, bli gjort tilgjengelig i slutten av mai.

Vi fordeler studieprogrammene på to seremonier. Kandidatene skal følge sitt studieprogram til riktig seremoni, så merk deg tidspunktet og oppmøtetid for ditt studieprogram.

Du har selv har ansvar for å melde deg på riktig seremoni, og passe på at du og dine gjester stille til riktig tid. Påmeldingsfrist er 23. mai kl 12.00.

Seremonioppsett, med forbehold om endring!
Invitasjoner og påmelding blir klare i løpet av uke 12!

BACHELORSEREMONI I
Seremonien starter kl. 09.00 - 10.30
Registrering kl. 08.15
BACHELORSEREMONI II
Seremoien starter kl. 12.00 - 13.30
Registrering kl. 11.15
  • Geografi
  • Film- ogTV-produksjon
  • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi
  • Informasjonsvitenskap
  • Journalistikk
  • Kognitiv vitenskap
  • Kunstig intellligens
  • Medier og kommunikasjon
  • Medie- og interaksjonsdesign
  • Sosialantropologi
  • Europastudier
  • Politikk og forvaltning /Adm.org.
  • Politisk økonomi
  • Samfunnsøkonomi
  • Sammenliknende politikk
  • Sosiologi

Dersom du ikke mottattar invitasjon via privat e-post, kan du bruke denne lenken for seremoni nr 1.

Dersom du ikke mottattar invitasjon via privat e-post, kan du bruke denne lenken for seremoni nr 2.

Merk: Påmeldingslenken som blir sendt til din private e-posten er en personlig invitasjon, den lenken må ikke deles med andre.

Påmelding

Invitasjon til seremonien går ut til de kandidatne som leverte bachelorgraden høsten 2023, og de som skal levere bacheloroppgaven våren 2023. Vi anbefaler deg å bruker påmeldingslenken som blir sendt til din private e-posten. Dette er en personlig påmeldingslenke, som ikke skal deles med andre.

En del av dere vil ikke få invitasjon via e-post, da kan man bruke påmeldingslenken til riktig seremoni. (Se lenkene under ditt studieprogram -  vil bli publisert)

Merk: Du har selv har ansvar for å melde deg på riktig seremoni, og passe på at du og dine gjester stille til riktig tid. Frist for påmelding er 23. mai kl. 12.00.

Detaljert informasjon om programmet

• Registrering av alle bachelorkandidatene
  • Velkommen
  • Gratulasjonstale ved visedekan Knut Hidle
  • Tale til kandidatene ved alumn
  • Hilsen til medstudenter ved kandidat
  • Gratulasjon av kandidatene
  • Fotografering av kandidatene

SV-fakultetets masterseremoni blir arrangert senere samme dag.

Om vitnemålet

Bachelorseremonien er en feiring av de som leverte sin bachelor høsten 2023 eller skal levere i vårsemesteret 2024. Vi gjør oppmerksom på at du ikke får vitnemålet ditt under bachelorseremonien.

Vitnemål og karakterutskrifter fra UiB blir hovedsakelig produsert digitalt. Du finner dine resultater og oppnådd grad på Vitnemalsportalen. Gjennom vitnemålsportalen kan du dele dine resultater (karakterer) og grader (vitnemål) med andre ved behov.

Her kan du lese mer om vitnemålet.

Har du spørsmål?

Spørsmål om vitnemål eller vitnemålsseremonien kan du rette til Informasjonssenteret ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet.