Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Gradsfeiring

Masterseremonien ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet 2024

Masterseremonien blir arrangert fredag 7. juni 2024 i Universitetsaulen. Dersom du fullfører og leverer masteroppgaven din innen vårsemesteret 2024, er du hjertelig velkommen til årets gradsseremoni!

Oversiktsbilde fra en fullsatt Universitetsaula
Fra seremoniene i 2023
Thor Brødreskift

Om Masterseremonien

Masterseremonien ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet blir arrangert fredag 7. juni mellom kl. 15-17 i Universitetsaulaen i Bergen. Registrering av kandidater starter kl. 14.15.

Dette er seremoni for deg som leverte masteroppgaven din høst 2023, og deg som skal levere vårsemestert 2024. Merk deg at selve vitnemålet ikke blir delt ut under seremonien.

På grunn av Universitetsaulaens kapasitet kan kandidatene bare ta med seg to gjester.

Påmelding

Invitasjon til seremonien går ut til de kandidatene som leverte masteroppgaven høsten 2023, og de som skal levere masteroppgaven sin innen vårsemesteret 2024.

Vi anbefaler deg å bruker påmeldingslenken som blir sendt til din private e-posten ved påmelding. Dette er en personlig påmeldingslenke, som ikke må deles med andre.

Dersom du ikke mottattar invitasjon på e-post, kan du melde deg på med denne lenken, eller via lenke i faktaboksen.

Invitasjoner og påmelding blir klare i løpet av uke 12. Frist for påmelding er 23. mai kl 12.00

• Registrering av kandidater kl. 14.15
  • Velkommen
  • Gratulasjonstale ved dekanen Jan Erik Askildsen
  • Tale til kandidatene ved alumn
  • Hilsen til medstudenter ved kandidat
  • Gratulasjon av kandidatene
  • Fotografering av kandidatene
  • Mottakelse: Etter seremonien inviteres alle kandidatene og deres gjester til mottakelse i Christie Cafè. Det blir lett bevertning.

Om vitnemålet

Masterseremonien er en feiring av alle de som nettopp har, eller skal avslutte sin mastergrad vårsemesteret 2024. Du vil ikke motta vitnemålet ditt under seremonien. Det er fordi sensuren ikke er klar for emner du har tatt i vårsemesteret. Les mer om vitnemålet her.

Vitnemål og karakterutskrifter fra UiB blir produsert digitalt. Det betyr at du vil finne dine resultater og oppnådd grad på Vitnemalsportalen. Gjennom vitnemålsportalen kan du dele dine resultater (karakterer) og grader (vitnemål) med andre ved behov.

Har du spørsmål?

Spørsmål om vitnemål eller vitnemålsseremonien kan du rette til Informasjonssenteret ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet.