Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Siv Midtun Hollup ble historisk i går da hun gjennomførte instituttets første disputas på Skype
Etter en spennende ventetid med fire interne kandidater blant søkerne, ble det onsdag 24. mars klart at Jarle Berntsen er tilsatt som instituttleder.
Geofysisk institutt får tildelt 18 millioner kroner til moderne havobservasjonssystem for Atlantisk vann i Norskehavet.
– Stemningen ombord var en blanding mellom ekstase og høytid, sier professor Rolf-Birger Pedersen ved UiB som var med på toktet.
Senterleder Rolf-Birger Pedersen er på tokt med forskningsfartøyet James Cook sammen med kolleger fra "National Oceanography Centre" i Southampton.
Lett humoristisk stil og velklingende bergensdialekt påvirket Knut Barthels valg av yrke.