Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Walter Rudin, en fremragende matematiker som underviste ved UW-Madison i 32 år, døde torsdag i en alder av 89 år etter lider av Parkinsons sykdom.
En glad Maria Teresa Bezem om hvordan det er å bli kåret til årets teknologistudent.
Etter knallhard konkurranse fra dyktige teknologistudenter fra hele landet, var det til slutt Maria Teresa Bezem som gikk av med seieren i konkurransen om å bli Årets Teknologistudent.
– Å rekruttere de beste forskerne og studentene blir den viktigste utfordringen, sier Petter Bjørstad som mandag tok over som leder for Institutt for informatikk.
«Hjernevask» har vært et av årets heteste diskusjonstema. Studvest lot studenter fra sosiologi og biologi drøfte programmet.
Den årvisse hekkingen på Realfagbygget er oppgradert til state-of-the-art teknologi.