Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Forskingsgruppa for visualisering ved Institutt for Informatikk, UiB, skal arrangere den største og viktigaste visualiseringskonferansen i Europa, EuroVis 2011, i Bergen 31. mai til 3. juni neste år.
Etter invitasjon fra Bjerknessenteret og Norsk Klimastiftelse kommer den amerikanske klimaforskeren James E. Hansen til Bergen 25. juni.
Christine Euler forsvarte sin avhandling for PhD-graden fredag 18. juni 2010, ved Institutt for geovitenskap, Universitetet i Bergen.
Med inntoget av sosiale nettverk treng informatikk meir menneskekunnskap. Det meiner forskingsdirektøren i Yahoo!
The Evolutionary Fisheries Ecology group will organize an NMA course, October 4-9, 2010 at the Marine Biological Station.