Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Professor William Helland-Hansens forskning er typisk petroleumsrelevant, men også innrettet mot grunnleggende geofaglige problemstillinger.
Dr. Jérôme Ruzzin og Professor Anders Goksøyr frå Miljøtoksikologigruppa deltok på Miljøgiftkonferansen 2012.
Professor Hans Rosling viser i en times dokumentar hvor morsomt statistikk kan være og hevder blant annet at statistikk er det "mest sexy" faget som finnes!
Mangeårig professor i kvartærgeologi ved Institutt for geovitenskap,UiB, og ved Institutt for geofag på Blindern, Bjørn G. Andersen, døde torsdag 12.januar
Professor ved Institutt for geovitenskap, og Universitetsmuseet i Bergen, Haakon Fossen, UiB, er tildelt "Nordic Geoscientist Award"
Med dagens CO2 innhold i atmosfæren (391.8 ppmv) er det vanskelig å få til en ny istid.
Gruppelederen, professor Reidar Løvlie, er f.eks. geofysiker med utdannelse i paleomagnetisme.
Matematikk og vannkraft er to av tingene Frank Aarebrot vil ha mer av. Regulering av kraftmarkedet likeså.