Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Bondhusdalen, Bondhusbreen og Rosendal var rammen for årets Geodager.
14. mars inviterte vi 70 elevar og lærarar frå vidaregåande skule inn på instituttet og laboratoria.
Som lærer må man like å jobbe med mennesker. Gevinsten er at man får mulighet til å forme unge mennesker i starten av deres liv. Det er en av grunnene til at Håvard Tjora valgte læreryrket.
– Dette er en unik og spesiell mulighet for meg. Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle gjøre dette allerede på tredje året ved UiB, sier Illimar Rekand til Studvest.
Horizons lecture by researcher Jo Røislien, Norsk Luftambulanse and University of Oslo. Thursday 21st of March at 16.00 in Egget, Studentsenteret
Torbjørn Rage Paulsen, PhD-student ved BIO, er førsteforfatter på en artikkel som denne uken ble en av artiklene som omtales av redaktøren i Science.
Norges vakre fjellkjede har ikke noe navn. Det kan du gjøre noe med!
En delegasjon fra UiB ledet av rektor Sigmund Grønmo besøkte Makerere University for å feire 25 års samarbeid mellom de to universitetene.
Morgendagens universitet skal formes av dagens unge og talentfulle forskere. Vi har utfordret fem av disse, fra et bredt spekter av fagområder og med lovende forskningskarrierer foran seg, til å rette blikket framover og peke på hva de mener er sentrale utfordringer og ønsket retning for de norske universitetene.