Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Administrerende direktør i Norwegian Centre of Expertise The Seafood Innovation Cluster, Tanja Hoel, mener tiden på UiB var gull verdt for karrieren hennes. Men, hun etterlyser fortsatt tettere kontakt mellom studenter og næringslivet.
Ved årets Geopartner-seminar ble fire ledere fra både offentlig og privat sektor bedt om å angi det de mener er de viktigste egenskapene som vil bli etterspurt for fremtidige geologer og geofysikere. De var i hovedsak enige om svaret.
Feltarbeid og ekskursjoner får mye av æren for at masterprogrammet i geovitenskap har de mest fornøyde UiB-studentene.
Det ble 25. januar kunngjort at prosjektet Thermo-Mechanical Subsurface Energy Storage (TheMSES), ledet av Jan Martin Nordbotten, får tildelt 25 millioner i Toppforsmidler. Men, hva går egentlig dette prosjektetet om energilagring ut på?