Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Møtet med norsk kultur kan være en utfordring, men for månedens alumn Hope Corbin var det å studere i Norge en positiv opplevelse. Engasjer deg, lær deg å lytte og samarbeide er Corbins råd til dagens studenter. I dag arbeider hun på Western Washington University i USA, men er tilbake i Bergen for prosjektet Refugee Resilience Network.
(TROMSØ): Flere felles prosjekter og økt strategisk samarbeid innen forskning, undervisning, innovasjon og formidling. Nå skal UiB og Norsk Polarinstitutt samarbeide enda tettere.
Atle Rotevatn og Helge Drange får ein halv million kroner kvar for si framifrå undervising.
Kjenner du en brobygger? En som har vist at forskning og utdanning er viktig for samfunnet?
Olaug har skrevet siden hun var 19 år, hun har alltid likt å skrive og skrev mye opp gjennom årene. På Heimly Folkehøgskule gikk hun på «Forfatterskolen» og sendte in et manus til et forlag fordi de fleste i klassen hennes gjorde det samme – før hun visste ordet av det var hun forfatter. I dag er Nilssen aktuell med boken «Tung tids tale» som handler om det å være mor til et barn med autisme.
Olav Thon Stiftelsen deler årlig ut priser til personer og forskningsprosjekter som har utmerket seg spesielt innen sine fagområder i Norge og i utlandet.