Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Senterforsker skaper overskrifter etter EGU presentasjon.
Midnattssol og polarnatt skaper barrierer for marine arter som trekker nordover på grunn av global oppvarming. De økologiske endringene fanges ikke opp i modellene.
Da søknadsfristen for å søke høyere utdanning gikk ut 16. april, ville rekordmange studere realfag på Universitetet i Bergen. UiB er det mest populære realfagsvalget i Norge.
Feltarbeid er den ultimate tilnærmingen til et fag, mener Anders Sirevaag. Som student på Geofysisk institutt var han på tokt på Svalbard, Arktis og Antarktis.
Den medisinske inkubatoren bygges midt mellom Helse Bergen og Bergen sine utdanningsinstitusjoner, og to av våre studenter fra Det matematiske-naturvitenskapelige fakultet tok en tur tidlig i april for å se hvordan bygget vil se ut på innsiden.