Institutt for informasjons- og medievitenskap

Nyhetsarkiv for Institutt for informasjons- og medievitenskap

Vår nye PREPARE-postdoktor Özlem Demirkol Tønnesen forklarer tyrkisk politisk twitter.
Bachelorkandidat i medie- og interaksjonsdesign, Hedvig Bache Hungnes, er medgründer på prosjekt som får støtte av UiB idé.
Urolige tider, klimakrise og svak kronekurs til tross - aldri før har så mange studenter ved Institutt for informasjons- og medievitenskap reist på utveksling.
«Likte du denne saken, liker du kanskje også denne?» Nesten 6 av 10 nordmenn er bekymret for hva de går glipp av grunnet personaliserte nyheter.
Jens Kjeldsen argumenterer for at mye av det som anses som tradisjonell formidling – som foredrag og presentasjoner – er usynlig, fordi det foregår i fora som ikke er offentlig for alle.
Tenåringer gjør emosjonelt arbeid for å håndtere digital på- og frakoblingskultur, og har ulike vilkår for å lykkes.
Medlemmer fra forskningsgruppen for Film, Fjernsyn og Visuell Kultur kommer til å presentere på årets NECS konferanse i Oslo, 13.-17. juni
Medlem av Forskningsgruppen Ida Andersen ser nærmere på Barnas nyttårstale fra 2022 og diskuterer hvordan barns taler kan og bør vurderes.