Home
UiB Service Development

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
Nyhet

Åpning av felles servicesenter!

Felles servicesenter er nå åpnet i 2. etg i Nygårdsgaten 5. Her møter du serviceinnstilte medarbeidere som kan bistå med teknisk og administrativ støtte.

Main content

I 2.etasje i Nygårdsgaten 5 er det dukket opp et helt nytt felles servicesenter. Mange er nysgjerrig på hvorfor og hva dette er for noe. Vi har spurt prosjektleder Magne Bergland.

Hva er målet med et felles servicesenter? 

Vi ønsker at studenter og ansatte skal slippe å lete seg fram i en «jungel» av informasjon og tjenester.

Målet er derfor å lage et felles kontaktpunkt for alle henvendelser som skal til sentraladministrasjonen. Vi skal kunne hjelpe med til med «alt». Dette henger også sammen med at vi får én felles digital tjenesteportal som skal samle informasjon og håndtering av henvendelser rundt de administrative tjenester på et sted.

Når skal ansatte benytte seg av felles servicesenter?

Vi håper at studenter og ansatte tar kontakt med oss når de trenger informasjon, hjelp eller tjenester fra sentraladministrasjonen.

Om vi ikke kan svare her i senteret skal vi få sendt henvendelsen videre til noen som kan svare!

Hvordan har åpningen av det nye senteret gått?

Vi har ikke hatt noen «grand opening», men har startet litt i det stille og flytter inn funksjoner etter hvert.

Foreløpig er det IT-avdelingens brukerstøtte og ekspedisjon samt brukerstøtten til Seksjon for dokumentasjonsforvaltning som er på plass i lokalene våre i 2. etg. i Nygårdsgaten 5. I løpet av de nærmeste ukene får vi inn folk fra Studieavdelingen og Lønnskontoret også.

Hva er planene for felles servicesenter fremover?

Den store begivenheten vi venter på nå, er å ta i bruk Tjenesteportalen fra 11. november. Da vil vi ha en felles kanal for informasjon, mottak og håndtering av henvendelser! Tjenesteportalen vil også bli den viktigste kanalen for kommunikasjon mellom brukerne og servicesenteret.

Vi vil også få inn flere folk og funksjoner fra de sentraladministrative avdelingene. Felles servicesenter er et utviklingsprosjekt som starter i det små og vil inkorporere flere tjenester etter hvert.

Vi ønsker at dette skal bli det naturlige stedet å ta kontakt og få hjelp med alle administrative spørsmål!