Pop-up verksted
Pop-Up verksted er et lavterskeltilbud for administrativt ansatte ved UiB.
Main content
Pop-up verksted gjennomføres som korte praktiske kurs hvor du lærer metodikk som skal bedre måten du arbeider på og samarbeider med andre. Samtidig lærer du metoder for å øke kreativiteten, innovasjon og problemløsning.
Pop-up verkstedene baserer seg på erfaringsbasert læring, hvor deltakerne får teste ulike øvelser og metoder som kan brukes i arbeidshverdagen. Deltakerne får først en innføring i metodikkene, og skal deretter prøve dem ut gjennom gruppearbeid. Opplæringsmaterialet fra verkstedene deles ut slik at deltagerne har mulighet til å gjennomføre egne verksted i etterkant.
Mål med verkstedene:
Målet med verkstedene er å øke deltakernes endringskompetanse, kapasitet og samarbeidsevne gjennom metodikk. Dette vil du lære på en praktisk måte gjennom erfaringsbasert læring. Verkstedene skal være tett på kjernevirksomheten ved UiB. Det er også en måte å gi fasilitatorer praksis etter opplæring fra andre kurs.
POP-UP VERKSTED HØSTEN 2025 - DIGITALE ARBEIDSVANER OG SAMARBEID
Denne høsten inviterer UiB Tjenesteutvikling til to pop-up verksteder om digitale arbeidsvaner og samarbeid for teknisk-administrativt ansatte ved Universitetet i Bergen. I verkstedene får du inspirasjon, konkrete tips og mulighet til å teste ut løsninger som ligger i Microsoft 365-pakken som kan gjøre arbeidshverdagen enklere for deg og sammen med dine kollegaer.
Det er cirka 20 plasser per verksted.
Med deg på verksted:
Tidligere gjennomføringer:
- Pop-up verksted på fakultetene våren 2025 (Ulrike Pihls hus, Realfagbygget, Alrek Helseklynge)
- Pop-up verksted i Nygårdsgaten 2023
Om brukerinnsikt, møteledelse, minisprint og ideutvikling - POP-UP uke på fakultetene i 2020
Om beslutningstaking, brukerinvolvering, Google Design-sprint, utprøving og testing, idégenerering
