Home
Financial Services

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there

Kontaktinformasjon for kunder

Main content

Kontakt oss

  • Spørsmål vedrørende tilsendt faktura:
    Kontakt saksbehandler oppgitt på faktura
     
  • For generelle spørsmål: faktura@adm.uib.no
      Organisasjons- og bankinformasjon



Utsendelse av faktura

Universitetet i Bergen har tre måter å sende ut fakturaer til våre kunder:

  • Elektronisk faktura (e-faktura) i EHF - format
  • Faktura som vedlegg på e-post i PDF - format
  • På papir; sendes som brev i posten

Fra 1. juli 2012 ble det obligatorisk for alle statlige etater, i alle nye leverandøravtaler, å kreve at leverandører sender faktura elektronisk i standardformatet EHF. Fakturaer som er sendt som vedlegg til e-post i pdf-format regnes ikke som e-faktura.

UiB kan levere elektroniske fakturaer i standardformatet EHF (Elektronisk handelsformat) til våre kunder.


Dersom utsendelsesformat ønskes endret kan melding gis til faktura@adm.uib.no

Har dere spesielle krav til merking av faktura husk å oppgi disse.
(Eksempelvis bestillerkode, ressursnummer, etc.)

 
Våre generelle betalingsbetingelser er:
  • 30 dager for firma og selvstending næringsdrivende
  • 30 dager for alle utenlandske kunder
  • 15 dager for privatpersoner