Det humanistiske fakultet

Slutte som student ved HF?

Til deg som vurderer å slutte som student ved HF-fakultetet.

HF-biblioteket fra siden med benkene, gående mann
Veien blir til mens du går. Søk råd om du har behov for det.
Emil W. Breistein

Er du i tvil om du skal slutte? Trenger du å diskutere alternativ og valgmuligheter for framtiden?

Ta kontakt!

• Du kan kontakte studieveileder for å diskutere gjennom de ulike valgmulighetene. Stikk innom Infosenteret ved HF for å avtale en veiledningstime, eller ring oss på telefon 55 58 93 70.

• Du kan også kontakte Sammen Karriere dersom du er i tvil om HF-studier er riktig for deg. Der kan du blant annet diskutere alternative veivalg, jobb i forhold til personlighet, motivasjon og mål. Sammen Råd og Karriere tilbyr både individuell veiledning og kurs.

• Dersom du har sykdom, psykososiale problemer, økonomiske eller praktiske problemer som gjør studiene vanskelig å gjennomføre, kan du få hjelp og rådgivning hos Sammen Helse- Studentsamskipnaden i Bergen for å diskutere din situasjon.

Dersom du skal slutte helt

Fyll ut nettskjema under for å melde fra når dersom du velger å avslutte studiet ditt:

Husk å trekke deg fra undervisning og eksamen på StudentWeb!

Du vil ikke få bekreftelse på at studiet er avsluttet eller få karakterutskrift tilsendt.

Merk at du må søke Samordna opptak dersom du ønsker å starte på nytt igjen ved en senere anledning.

E-post og brukerkonto

Din UiB brukerkonto blir stengt to måneder etter at studieretten din er utløpt (når man har avsluttet studiet eller sluttet å semesterregistrere seg). Les mer om stenging av studentkonto og eventuell forlengelse av denne på Rutiner for stenging av brukerkonto.