Institutt for geovitenskap
Earth Model Award Winner

Alma Dzozlic Bradaric - Earth Model Award Winner 2020

Alma Dzozlic Bradaric fullførte sin mastergrad ved GEO i 2020 Nå har hun fått førsteprisen: Earth Model Award Winner fra Halliburton for sitt glimrende utførte masterprosjekt.

Alma Bradaric holder bilde av prisen

Alma Dzozlic Bradaric fullførte sin mastergrad ved GEO i 2020. Nå har hun fått førsteprisen: Earth Model Award Winner fra Halliburton for sitt glimrende utførte masterprosjekt: ‘Seismic signature and detectability of small-scale sand injectites: insights from 2D Point-Spread Function based convolution modelling’.

Masterprosjektet var et samarbeid mellom Universitetet i Bergen og Equinor som undersøkte hvordan småskala sandinjektitt påvirker seismiske bilder over massive reservoarsander. Slike småskala sandinjektitt forårsaker utfordringer for brønnplassering, volumestimater og seismisk tolkning. Det er derfor av interesse å få en bedre forståelse av hvordan disse strukturene kommer til uttrykk i seismiske data. For å undersøke dette ble seismikk- og brønndata fra Grane-feltet (Nordsjøen), i tillegg til blottninger fra Panoche Hills (USA), brukt til å konstruere detaljerte geologiske modeller og brukt til å utføre seismisk konvolusjonsmodellering. Veiledere på masterprosjektet var Isabelle Lecomte (UiB), Christian Haug Eide (UiB), Trond Andersen (Equinor) og Helge Løseth (Equinor).

Halliburton sier:
"On a related note and in part based on the quality of work Alma produced, we would love to have applications from the University of Bergen to next year’s STEPS Masters program. Please feel free to read about the program and the themes of previous years and if of interest. Application to the program will open in September."

Alma jobber nå for ConocoPhillips i Stavanger. Det har hun gjort helt siden hun ble uteksaminert i fjor sommer.

Vi gratulerer Alma med utmerkelsen!

Forrige utmerkelse til GEO fra Halliburton var Aasmund Løvestad med sitt masterprosjekt i 2019.