Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Dekan Dag Rune Olsen og Andreas Wahl sitter klar i sofaen i 1.etg i Realfagbygget, kl 11:00. Hulda Fadnes som er masterstudent i romfysikk, blir også med. Kommer du?
Institutt for geovitenskap arrangerte seminar for å videreutvikle samarbeidet med industrien.
Da konsulentselskapet Miles besøkte Institutt for informatikk sist torsdag, hadde de med seg en gavesjekk til rekrutteringstiltak. De har sett behovet dyktige informatikere fremover, og vil gjerne gjøre noe med det.
Direktør ved Universitetsmuseet i Bergen, Christoffer Schander er død, etter et kort sykeleie. Han ble bare 51 år gammel.
Et ti-talls oljeselskaper vil være representert ved Institutt for geovitenskaps "GEO Partner Seminar 2012"
Prisen for beste masteroppgave innen FPGA-teknologi ble delt ut under FPGA Forum. I år gikk prisen Arild Velure.
Thomas Kristoffersens Erasmus-utveksling i Holland ga nyttig kunnskap og mange flotte opplevelser.
I august startar det fyrste kullet masterstudentar i energi på utdanninga si. Vil du vere ein av dei? Vi tilbyr fire studieretningar og ei lang rekkje tema.
Velg mellom tre ulike bachelorprogram og flere masterprogrammer. Finn mer informasjon her! Og husk hovedsøknadsfristen 15.april.
Studerer du ved instituttet for biologi og lurer du på hva du skal bli etter endte studier? Linjeforeningen for fiskehelse og havbruksbiologi (LFFH), Biologisk fagutvalg (BFU), Naturviterne og STIM (fagutvalg for masterstudentene) arrangerer karrieredag 16. februar på Høyteknologisenteret fra klokken 10:00 til 16:00!
Tirsdag 14.februar arrangerer studentorganisasjonen Heliks karrieredag for studenter i molekylærbiologi.
Matematisk institutt har opprettet en egen karriereportal for å synliggjøre mulighetene i arbeidslivet for matematikere og statistikere.
UiB har 14 sentrale utvekslingsavtaler med USA. Flere ansatte ved Institutt for geovitenskap har benyttet seg av disse.