Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

En bronse i den individuelle konkurransen, meget god laginnsats og premiering for presentasjon av internasjonalt feltbasert gruppearbeid viser imponerende norske resultater i geofagkonkurransen i Santander.
Professor Stein Erik Lauritzen, Institutt for geovitenskap, besøkte Det Polske Vitenskapsakademiet (PAN), i Warszawa
Professor Kuvvet Atakan, Department of Earth Science, lectured at summer workshop on probabilistic seismic hazard assessment (PSHA) in Myanmar.
Det globale karbonbudsjettet for 2013 er klart. Det tegner ikke noe oppløftende bilde for fremtiden.
Allerede for sju millioner år siden begynte det store området i Nord-Afrika å bli en ørken.
Sjøisen i Arktis og isen på Grønland smelter i stor hastighet. Smeltingen de siste ti årene overgår det klimamodellene har beregnet.
Bjarte Hannisdal og medforfattere av ny Nature Communications-artikkel utfordrer måten det tenkes rundt fossilrekken.