Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Vilhelm Bjerknes var ein gigant innan internasjonal fysikk og geofysikk og er rekna som faren til den moderne vêrvarslinga. I ei ny bok får me vita meir om mannen bak vitskapen.
Marinbiologer i EU-prosjektet SponGES har vært på tokt i sommer for å undersøke dyphavssvamper i ulike områder for å se på hvilken rolle de spiller når det kommer til resirkulering av avfall i havet.
Kjartan JH Olafsson sine artiklar på Store Norske Leksikon er lesne over 79000 gonger. No vil han at fleire forskarar og undervisarar på fakultetet skal bidra.
Kan en robot tegne et portrett av deg? Sergej Stoppel lærer datamaskiner å forstå hva du ønsker å gjøre.
De nye sivilingeniør-studentene ønskes velkommen av programskaperne ved tre utdanningsinstitusjoner.
750 nye studenter ønskes velkommen til studiestart ved MatNat-fakultetet.
Hun får prisen for gjennom sitt engasjement og ved å kombinere egen spisskompetanse med et tverrfaglig perspektiv på geofarer, å ha lykkes i å legge forholdene spesielt godt til rette for studentenes læring.
- Jeg liker virkelig å jobbe her med folkene i visualiseringsgruppen, og liker mulighetene for samarbeid med andre forskere. Foruten jobben, syns jeg at Bergen er virkelig fantastisk. Både min partner og jeg elsker naturen som byen og omegn har å tilby i tillegg til det gode heavy metal miljøet her.
Her er de nyvalgte representantene til Instituttrådet, informatikk, for perioden 01.08.2017 – 31.07.2021: