Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

800 nye realfagstudenter, 37 lag og en real utfordring: Hvordan skal Tise gjøre gjenbruk enklere når man handler klær? Her ser du løsningen som gjør fashion mer bærekraftig!
Pandemien er fortsatt med oss, og våre forskere jobber med mange spennende tematikker på tvers av fagfelt. Gjennom våren fortsetter vi med Pandemifrokost der du kan høre om pågående prosjekter, møte gode kolleger og komme med dine tanker og ideer.
A PhD requires a minimum of three peer reviewed articles, but occasionally someone goes above and beyond. Very rarely, however, does go as far as producing nine articles during their PhD fellowhip.
Rekordmange vil studere realfag på UiB hausten 2021. Tusen nye studentar starta det nye året med det som skal bli ei trygg og sosial veke.
BOWs Ignacio Herrera Anchustegui har bidratt i en rapport om offshore dekommisjonering
Kles- og motebransjen er en av de mest forurensende industriene i verden. Bli med Tise på #Realutfordring og gjør en innsats for å løse problemet!
I et nytt forskningsprosjekt samarbeider NORCE, UiB og frivillige organisasjoner om å finne ut hvordan plast påvirker kystlandskap – og hva som skjer når plasten fjernes.
Menneskeskapte klimaendringer er her nå, og påvirker vær- og klimaekstremer i hver region på jorden. Enkelte hetebølger som er observert ville være usannsynlige uten menneskelig påvirkning.