Home
Subject Didactics of Nordic Language and Literature

Warning message

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there
nordisk fagdidaktikk

Kva er fagdidaktikk?

Fagdidaktikk er ein viktig del av lektorutdanningane ved Universitetet i Bergen, saman med pedagogikk og ulike disiplinfag. Undervisninga i fagdidaktikk følgjer lektorstudentane gjennom studieløpet.

Studenter jobber i grupper i seminarrom på Sydneshaugen skole
FAGDIDAKTIKK handlar om tilrettelagde møte mellom menneske og fag.
Photo:
Emil W. Breistein, UiB

Main content

Fagdidaktikk kan definerast som alle dei refleksjonar ein kan knyte til eit fag og til undervisninga i dette faget, og det er vanleg å dele fagdidaktikken opp i tre emnespørsmål:

  1. Kva? Refleksjon kring kva faget dreier seg om, dvs. kva som er relevant i eit fag.
  2. Kvifor? Refleksjon kring kva som gjer faget relevant, dvs. kva som legitimerer faget.
  3. Korleis? Refleksjon kring måten faget kan lærast, undervisast i og vidareutviklast.

Som nemning i norsk språkbruk kom «fagdidaktikk» i bruk på 1970-talet, og termen var knytt til ei utviding av perspektiva frå fagmetodikken. I dei første tiåra var norsk fagdidaktikk sterkt knytt til den tyske fagdidaktiske tradisjonen med fokus på danningsteori og oppteken av å definere faga sin eigenart. I dei seinare åra har språk- og litteraturdidaktikken meir teke utgangspunkt i konkrete språklege og litterære praksismåtar.

Det fagdidaktiske miljøet ved LLE har eit særleg ansvar for dei ulike lærarutdanningsprogramma i nordisk:

Alle lærarutdanningsprogram har obligatoriske studieemne i fagdidaktikk, og desse vert gjevne på 100-nivå, 200-nivå og 300-nivå.

Praksis i lærarutdanninga er kopla til fagdidaktiske emne, og fagdidaktikarane i nordisk har eit ansvar for den faglege oppfølginga av praksis i norskfaget og i norsk som andrespråk. Studentane våre har praksis i ungdomsskulen og i den vidaregåande skulen.