Institutt for informasjons- og medievitenskap
Informasjonsvitenskap

Ta en master i informasjonsvitenskap!

Master i informasjonsvitskap UiB

Produsent:
Studenter ved TV-produksjon, Infomedia UiB

Se presentasjon av masterstudiet i informasjonsvitenskap her

Diskusjonsforum / spørsmål finner du her

Har du en av følgende bachelorgrader, kvalifiserer du til opptak:

• Informasjonsvitenskap
  • IKT
  • Kognitiv vitenskap med spesialisering i informasjonsvitenskap
  • Medie- og interaksjonsdesign med 30 sp i informasjonsvitenskap (ikke INFO100) i tillegg til de obligatoriske fagene.
  • Diverse bachelorprogram i Informatikk, med visse emner i informasjonsvitenskap.

Opptakskrav til masterprogrammet i informasjonsvitenskap.

Masterprogrammet i informasjonsvitenskap er et 2-årig fulltidsstudium.

Husk søknadsfristen 15. april! Søknad sendes via Søknadsweb

Her kan du lese mer om opptak til toårige masterprogram ved UiB.

Det er kun kursene som inngår i spesialiseringen som teller for opptak. Innføringsemner og frie studiepoeng teller ikke. For å kvalifisere til opptak må du ha snittkarakter på C (=3) eller høyere på spesialiseringen. Her er kalkulator for å regne ut snittkarakter.

Dersom du tar avsluttende eksamener på bachelorgraden i vår, vil vi vente med å behandle søknaden din til du har fått sensur på alle eksamener. Om du ønsker å innpasse kurs du har tatt på utveksling eller kurs du har tatt ved andre universiteter og høyskoler i Norge, må du søke om å få innpasset disse i graden. Mer informasjon om dette, samt digitalt søknadsskjema finner du på denne siden (gjelder SV-studenter).

Har du spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med liv.bugge@uib.no

Velkommen til oss på masterprogrammet i informasjonsvitenskap!

Bilder av applikasjonen

Alexander Tonheim utviklet til sitt masterprosjekt i 2018 en mobilapp for personer med MS.

Aleksander Tonheim