Enhet for læring

Meld deg på vårens kurs

MEDDID601 er et kurs for ansatte ved fakultetet som vil lære å bli bedre undervisere

Bilde av to studenter i en studiesituasjon
Colourbox.com

Nå kan du melde deg på kurset MEDDID601 "Innføring i medisinsk- og helsefaglig didaktikk" for vitenskapelig ansatte ved Det medisinske fakultet. Kurset gir en innføring i universitetspedagogiske prinsipper og verktøy for vitenskapelig ansatte ved MED. Kurset retter seg spesielt mot ansatte i 50% stilling eller mindre.

Målet med kurset er å bidra til økt bevissthet rundt hvordan studenter på bachelor- og masternivå lærer og hvordan man kan tilrettelegge for læring for studenter i medisin og andre helserelaterte fag.

Undervisningen foregår over en heldagssamling og tre halvdagssamlinger i løpet av vårsemesteret 2019.

Har du spørsmål om kurset, ta kontakt med emneansvarlig Monika Kvernenes: monika.kvernenes@uib.no. For administrative spørsmål, kontakt Sigrún Stefnisdóttir, sigrun.stefnisdottir@uib.no.

Frist for påmeling er 15. januar, og første samling er 20. februar.