Institutt for sammenliknende politikk

Nyhetsarkiv for Institutt for sammenliknende politikk

Oppmøtet var stort da Jon Krosnick besøkte Norsk medborgerpanel idag. Et inspirert publikum noterte flittig under hans innlegg om spørreundersøkelser.
En delegasjon fra instituttet var i april Shanghai for å styrke samarbeidet med Fudan University og signere ny samarbeidsavtale med East China Normal University.
Student i sammenliknende politikk, Hilde Sandvær, oppsummerer kort både fag og hverdag ved Fudan Universitet i Shanghai: kinesisk politikk, språk, sykkel og knekkebrød. I den rekkefølgen.
Comparative Politics student, Hilde Sandvær, quickly sums up both academic and everyday life at Fudan University in Shanghai: Chinese politics, language, bikes and crispbread. In that order.
Hvilke utfordringer møter verdenssamfunnet i arbeidet med å ta vare på menneskers sikkerhet? 15 mai arrangeres den store internasjonale konferansen "Lysøen Revisited - 15 years of Human Security" i Grieghallen i Bergen. Alumner ved Universitetet i Bergen ønskes hjertelig velkommen.